galeria

Poradnik - Jak zrobić dobre zdjęcie produktu - część pierwsza04.11.13


Nawet najpiękniejszy przedmiot nie będzie wyglądał dobrze na niedopracowanym zdjęciu.
W Internecie można znaleźć wiele poradników na temat tego jak zrobić dobre zdjęcia do sklepu internetowego – zachęcamy do ich przejrzenia. Polecamy również kolejne części naszego tutoriala.

Polecamy wpisanie w przeglądarkę „jak zrobić zdjęcie produktu”. Tutaj przykładowy link:
fotografowanie produktów
Ze wszystkich poradników wynika, że dobre zdjęcie można zrobić… samemu – najważniejsze są: dobre światło (mogą to być biurkowe lampki!!!) i neutralne tło – najlepiej białe lub szare. Niezbyt zachęcająco wyglądają zdjęcia zrobione na dywanie, podłodze, albo na porysowanym blacie stołu.

Jeśli nie dysponujemy programem do obróbki zdjęć – zadbajmy o jego najlepszą jakość już na etapie sesji zdjęciowej.

Istnieją również bezpłatne dobre programy do edycji zdjęć. Polecamy ich ściągnięcie z wortalu dobreprogramy.pl

Najlepszy naszym zdaniem jest całkowicie bezpłatny program Gimp, ale jest on przeznaczony dla bardziej zaawansowanych użytkowników.
Jeśli dysponujemy podstawowym programem do obróbki zdjęć „pobawmy się” dwoma suwakami: „kontrast” i „jasność”.

Sklep internetowy ma swoją specyfikę – towaru nie można dotknąć ani przymierzyć. Zdjęcia które pokazują produkt powinny zatem jak najlepiej pokazać cechy produktu. Wielu kupujących decyzję o zakupie podejmuje gdy zobaczy przedmioty „do noszenia” na modelce lub modelu. Sprzedający w sklepach internetowych powinni zatem zadbać o takie zdjęcia. Zdjęcia na manekinach są bezosobowe i nie sprzedają klimatu jaki może oddać pełna stylizacja. I pamiętajmy – jeden niedopracowany szczegół może zepsuć efekt całej sesji – na przykład niemodny albo niedobrany kolorystycznie element garderoby modela.

I pamiętajmy o jednym – zdjęcie nie powinno odbiegać od rzeczywistości! Jeśli podrasujemy je zbyt mocno – musimy liczyć się ze zwrotem produktu, który nijak ma się do doskonałej foty :(.